Penafian | Disclaimer 
Sumber entri di dalam blog ini di ambil dari emel-emel yang di'forward'kan ke dalam inbox tuan punya blog. Dukacita dimaklumkan, tanpa usul periksa dan edisi siasat, tuan punya blog terus publish emel tersebut sesuka hatinya. Jika ada entri di dalam blog ini menyinggung sesiapa atau menyebabkan kerosakan atau kesusahan kepada sesiapa, tuan punya blog sedia bertoleransi. Entri tersebut akan dihapuskan dari blog ini serta merta (juga tanpa usul periksa). Tuan punya blog juga tidak bertanggungjawab atas maklumat² yang dipaparkan samada sahih atau tidak. Kepercayaan dan keyakinan adalah tanggungan sendiri.

n3 terbaru

Powered by Blogger Tutorials
  • cantik..penting ke??

Cantik, lawa, comel, anggun, jelita,.. semuanya begitu sinonim dengan wanita.
walaupun terdapat maksud yang lebih spesifik kepada perkataan² di atas, tetapi ia terarah kepada satu perkara 'cantik'. dan semestinya ungkapan 'cantik' ini merujuk kepada wanita. Lelaki kalau cantik, namanya mak nyah..ha3.Sukar sebenarnya untuk aku terangkan secara detail.Tetapi rasanya tidak ada masalah untuk mengenal samada cantik atau tidak.

Mungkin ada yang akan mengatakan cantik itu berbeza dari orang yang berbeza. Oleh itu, untuk mengelakkan ada yang berkata begitu, cantik untuk post aku ini adalah cantik bagi kebanyakan orang melihat mestilah terutamanya lelaki.:)


 Persoalannya..
Adakah 'cantik' itu penting.?



Pada zaman sekarang, 'cantik' adalah antara perkara yang penting bagi seorang wanita.
Pentingnya kecantikan wanita itu sama seperti pentingnya duit bagi seorang lelaki.
Itu memang tidak dapat disangkal la
gi. Kerana memang ada bukti dan huraian yang mengatakan perempuan cantik akan dapat banyak kelebihan berbanding perempuan yang 'kurang cantik'.Lihatlah sekeliling anda, perempuan cantik begitu senang untuk mendapat perhatian berbanding perempuan yang kurang cantik.

Kalau aku sudah buat penyataan seperti di atas, kenapa aku bangkitkan pula isu, Penting ke Cantik.?

Selepas korang baca ini, korang akan faham kenapa aku buat entri ini.



Kejutan Gila Hari Jadi





“Hancur hati apabila melihat isteri terlebih dulu merayakan ulang tahun kelahirannya dengan lelaki lain dalam bilik hotel, sedangkan saya membeli kek kesukaannya dan sejambak bunga untuk diraikan bersama di rumah,” luah seorang suami yang kecewa dengan perbuatan curang isterinya apabila ditangkap khalwat, awal pagi semalam.


Isteri enggan mengaku khalwat 




"Seorang pegawai Imigresen wanita yang ditangkap atas dakwaan berkhalwat pada hari lahirnya bersama seorang lelaki berketurunan Cina di sebuah hotel minggu lalu mengaku tidak bersalah dan minta dibicarakan di Mahkamah Tinggi Syariah di sini semalam."

Harlina Harun, 33, yang bertugas di Pejabat Imigresen Sungai Petani


Sekali pandang, memang tidak dapat disangkal, perempuan ini memang cantik. Ya, aku melihatnya sebagai seorang yang cantik.
Tetapi itulah hakikat yang berlaku dalam zaman serba moden ini. Cantik atau tidak bukanlah jaminan berperangai baik.

Pa
da pandangan aku, cantik itu memang penting
sungguh aku tidak tipu
kerana aku juga pertama kali akan melihat kepada kecantikan.
Dan aku rasa begitu juga dengan kebanyakan lelaki lain di luar sana.
Memang sudah lumrah lelaki akan melihat kepada kecantikan seseorang wanita.
Mungkin hanya sedikit lelaki melihat perempuan dari sudut lain.

Tetapi.

 
T
idak ada gunanya cantik jika perangai mengalahkan binatang.



p/s: Entri ini juga bermaksud kepada orang lelaki. Dan untuk entri ini, untuk menjadikannya lelaki, anda tukar sahaja perkataan cantik kepada hensem (atau pape yang berkaitan )dan kes merujuk kepada lelaki yang curang.

p/s/s: Lelaki lebih ramai yang curang berbanding perempuan. Itu adalah realitinya. Manakala kes perempuan curang menunjukkan trend yang semakin meningkat.
Ingin bersaing mungkin.. :-)


Bodoh betul orang yang curang ni..



 intonasi.berskala.sejagat

Related Posts :



There are 6 comments

conteng-conteng

Related Posts with Thumbnails
nuff tido??refresh r ape lg ^_^

Categories

Tags

ym..ym..

Followers